måndag 2 februari 2009

Annorlunda familjer

Har tittat på annorlunda familjer på TV. Tänk så härligt dom har det med husen fulla med barn. Jag saknar åren med full rulle. Tycker inte vår familj är ett dugg annorlunda trots att vi har 9 barn. Jag är nog hemmablind och van. Äldsta dottern fyller 20 i år och har en egen liten dotter som fyller 1 år i år. Vår yngste är 3 ½ så visst lite full rulle är det fortfarande mellan dessa väggar.

Då och då får jag frågan om när jag har tid för mig själv och det jag vill göra. Men det är ju precis det jag gör och har gjort de senaste 20 år. Jag vill vara mamma till många, jag vill vara hemma mamma, jag vill göra allt det jag gör i hemmet. Det är då jag är i mitt esse och trivs som allra bäst. I mina ögon har jag ett utomordentligt gott liv.

Livet i en storfamilj är så mycket mer än hur många gånger tvättmaskinen går varje dag, hur många liter mjölk vi dricker osv.
Visst är det mycket jobb för att få vardagen att fungera men det finns så många glädjeämnen att de gott och väl blir över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar