måndag 2 februari 2009

vintertid är sjuktid

Nu är familjen snart helt återställd efter vinterns influensa. Feber, huvudvärk snuva och hosta, hosta och åter hosta. Jag skulle göra nästan vad som helst bara jag slapp min hosta.

Jag kan inte gå in i en butik utan ett rejält hostanfall. Inte blir det bättre av att alla måste blänga på mig. Fast å andra sidan så med köpstopp så är det nog ingen nackdel.

Nu är det bäst att sätta fart för att komma ikapp med allt som släpat efter under tiden vi varit sjuka. Det är rena undret att inte tvättmonstret går till attack. Problemet vintertid är var tvätten ska torka. Jag undviker torkumlaren så långt det är möjligt. Torkställningarna är stora och tar upp för mycket utrymme. Dessutom älskar hundarna av någon märklig anledning att gå under torkställningen så tvätten blir så där lagom hårig och fin. Åhhh säger ena tonåringen och stampar i golvet, mammaaaaaa det är hundhår på mina kläder ahhhhhh.

Jag tycker om att städa, och tur är väl det. Jo det är sant. Det är roligt och jag älskar att se resultatet. Jag måste bara få erkänna att jag är en samlare av ditten och datten. Mest skräp anser familjen men jag sorterar glatt in det under " bra att ha" sakerna och bygger upp lager både här och där.
Oorganiserade lager. Inte bra när vi redan är trångbodda.

PÅ sidan http://www.flylady.net/ finns en del bra tips som underlättar vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar